Probablement, ara que es disposa d'una infraestructura completa de xarxa informàtica a l'escola gràcies al Projecte Heura, un dels dubtes que sorgeix és el de com aprofitar de la millor manera aquests recursos. Tenim totes les aules cablejades i amb endolls de xarxa disponibles, tenim Wi-Fi a tot arreu i a l'AMPA estem estudiant com acabar de complementar el magre parc d'ordinadors de que es disposa. Tanmateix tot això ha de servir com a eina, no ja per aprendre informàtica (que també), sinó per a millorar l'educació i les competències digitals dels nostres fills.
És sempre una preocupació de pares i mestres el poder disposar d'un entorn de treball segur que faciliti el treball en xarxa amb els ordinadors però que limiti i controli l'accés a Internet. Encara que ara mateix hi ha un debat entre els experts sobre si en estudis superiors és més convenient una plataforma tancada o fer servir sistemes oberts (E. Dans), sembla clar que per a un CEIP un sistema tancat és el més convenient. Existeixen molts entorns virtuals d'aprenentatge (EVA), també anomenats LMS, que faciliten aquesta tasca. Un dels millors és Moodle i és el sistema pel que el Departament d'Ensenyament va apostar ja fa uns anys. L'entorn Moodle de la XTEC es diu ÀGORA i només cal que el centre ho demani per a poder fer-lo servir. El sistema està hostatjat als servidors del Departament i els seus tècnics fan tot el manteniment i l'administració del sistema.
Existeixen molts recursos online per aprendre a fer servir el Moodle (exemple) i per a crear continguts. També es poden trobar fàcilment manuals.
Animem als mestres a fer servir aquesta magnífica eina.
0 comentaris